Fri benzin

Vejhjælp

Forsikring

Her finder du vigtige oplysninger om brug af bilerne og svar på almindelige spørgsmål.

Er du nyt medlem, er det vigtigt at du - inden du kører delebil første gang - har læst vores vedtægter, medlemsvilkår på vores hjemmeside og især nedennævnte.

Sådan henter og afleverer du din delebil:


Se denne film fra LetsGo, som er vejledende og i store træk passer overens ved brug af Køge Delebil. (Åbner i nyt vindue på Youtube)

Sådan reserverer du din delebil:

Se denne film fra LetsGo, som er vejledende og i store træk passer overens ved brug af Køge Delebil. (Åbner i nyt vindue på Youtube)

Dette skal du bruge:

  • Login til at reservere biler på vores bookingside hos LetsGo.
  • Du får login når du har betalt indmeldelsesgebyr.
  • Husk små forbogstaver i dit brugernavn (kd0123).
  • Nøglebrik.
  • Du får nøglebrikken udleveret iht. aftale.
  • Pinkode til brændstofkortene får du udleveret ved indmeldelse (den skal du huske og den må aldrig efterlades i bilerne)

Din reservation:

Du modtager en kvittering på e-mail,/sms, så du kan checke sted, tid og biltype er korrekt bestilte.

Find bilen:

Placeringen af bilen kan ses på din reservation.

Diesel-biler:

  • Nogle af delebilerne kører på diesel. Det er dyrt at reparere bilen hvis du fylder forkert brændstof på - tanken skal tømmes og filtrene renses, før det rigtige brændstof kan påfyldes igen.
  • Forsikringen dækker IKKE, så udgiften vil blive pålagt dig.
  • Derfor: Check altid hvilken type brændstof bilen kører på - det står på brændstof-dækslet, hvis bilen kører på diesel. Er det en benzinbil, kan du se oktantallet indvendigt i dækslet.

Brændstofkort ligger i bilerne:

  • I bilen ligger et brændstofkort til CIRCLE-K, SHELL og OK. De har alle sammen samme kode.
  • Brændstofkortet kan også benyttes til bilvask, støvsugerpoletter, olie og sprinklervæske. 

Skader:

  • I bilen ligger en fejlliste som skal tjekkes inden du kører. Hvis du finder nye skader, fejl eller mangler skal du sende en sms til mobil: 28 10 37 06 med dit medlemsnr., bilens registreringsnr. og beskrivelse af problemet.
  • Har bilen større skader, eller er den defekt og skal på værksted, skal du ringe til vagttelefonen på tlf.  77 34 94 94.

Ekstra udstyr:

  • Nogle biler har trækkrog, cykelstativ og lygtebom – de er angivet med et X, fx Combi-X.

Vedligeholdelse:

  • Du skal aflevere bilen iht. vores selvjustitsregler eller mindst lige så pæn og ren som du selv ønsker at modtage den og med min. ½ tank.

Sluk lyset!

  • Husk at slukke alt lys, lukke vinduerne og låse dørene, når du afleverer bilen.

Nøgle:

  • Bilerne er udstyret med en elektronisk lås som du aktiverer med din nøglebrik.
  • Derfor skal du have din personlige nøglebrik med, når du henter din delebil.
  • Du skal nemlig bruge nøglebrikken til at starte og slutte din reservation.
  • Alle nøglebrikker inden for et medlemskab kan bruges i forbindelse med en reservation. Hvis I for eksempel er to medlemmer i samme husstand, kan I begge hente bilen, uanset hvem af jer der har foretaget reservationen, men du skal altid hente bilen med din personlige nøglebrik.

Besked til administrator:

Hvis du har en bemærkning om bilens tilstand, kan du sende en sms til mobil: 28 10 37 06 med:

  • Dit medlemsnummer (fx kd0123)
  • Din besked:
  • Bilen var beskidt da jeg hentede den (beskriv hvordan med få ord eller tag et foto)
  • Tanken/batteriet var mindre end ¼ fyldt
  • Bilen var på anden måde mangelfuldt afleveret (beskriv hvordan med få ord eller tag et foto)
  • Send aldrig akutte beskeder på sms, men ring til vagttelefonen på telefon nr. 77 34 94 94 

Vejledning til nøglebrik (Brug kun nøglebrikken ved start og slut af reservationen)

Når du henter bilen og dermed begynder din reservation:

  1. Hold nøglebrikken op til læseren i bilens forrude.
  2. Lyset i læseren skifter fra blåt blink til grønt lys.
  3. Bilen låser sig op, og din reservation er begyndt.
  4. Det er nu dig der har ansvaret for bilen.
  5. Find bilnøglen på nøgleholderen i handskerummet

    Hvis du ikke har taget nøglen inden for et minut, låser bilen automatisk.

    Sker det, skal du blot begynde igen fra punkt 1.

Undervejs

  • Hvis du får brug for at låse bilen i løbet af reservationen, skal du ikke bruge nøglebrikken, men bilnøglen.


Når du afleverer bilen og dermed afslutter din reservation

  1. Sæt bilnøglen tilbage på nøgleholderen i handskerummet.
  2. Bilnøglen er placeret korrekt, når lampen i holderen lyser grønt.
  3. Bemærk: når nøglen er sat på holderen låser bilen automatisk efter 1 minut.
  4. Derfor skal du sætte bilnøglen på plads som det sidste, når du afleverer bilen.
  5. Gå ud af bilen og hold nøglebrikken op foran læseren i forruden.
  6. Lyset skifter fra grønt lys til blå blink.
  7. Bilen låser sig, og din reservationen er afsluttet.

Tøm bilen inden du afslutter reservationen

  • Når du låser bilen med nøglebrikken afsluttes reservationen.
  • Husk derfor at tømme bilen for alle dine ejendele, fjern affald og gør bilen ren indvendigt, inden du låser med nøglebrikken.

         Forlad aldrig bilen ulåst

Bemærk!

  • Du kan kun åbne bilen hvis du har reserveret den
  • Du kan ikke åbne bilen før din reservation begynder
  • Når du har låst bilen op, er det dig der har ansvar for den, indtil du afleverer den

Konsekvenser ved at aflevere for sent:

  • Hvis du afleverer bilen for sent, kan det meget nemt betyde at et andet medlem må stå og vente.
  • Det er naturligvis meget generende for den det går ud over, så du skal altid dobbelttjekke din reservation, inden du sætter dig bag rattet.
  • Når du reserverer, skal du tænke på at der skal være god tid til at aflevere bilen, inden reservationen udløber.
  • Du skal altså beregne tid til at komme igennem myldretidstrafik, tid til tankning, rengøring, afsætning af passagerer osv.
  • Hvis du alligevel får problemer med at aflevere til tiden, skal du forsøge at forlænge reservationen. Find din reservation i reservationssystemet og klik på "Rediger"-knappen. Her kan du vælge et senere afleveringstidspunkt, og hvis det lykkes dig at forlænge, er problemet dermed løst. Hvis du ikke kan forlænge, er du nødt til at aflevere bilen til tiden.
  • Hvis det er umuligt for dig at aflevere til tiden, skal du kontakte vagttelefonen på tlf. 77 34 94 94


De økonomiske konsekvenser for dig, hvis du afleverer for sent, er:

  • Gebyr på 125 kr./ pr påbegyndt time.
  • De udgifter som det forurettede medlem evt. har haft til taxi hen til anden bil eller lign.
  • I gentagelsestilfælde udsteder vi advarsler, og i sidste ende kan medlemmer, som ikke forbedrer sig, ekskluderes.

Betaling

  • Du betaler ved at tilmelde dit betalingskort til vores betalingssystem.(Det gælder ikke tillægsmedlemmer, fordi det ordinære medlem får den samlede regning)
  • Tilmeld dit betalingskort her eller i reservationssystemet under Profil > Opdater betalingskort.
  • Husk at skrive de små bogstaver foran tallene i dit 4-cifrede brugernavn.
  • Herfra bliver du sendt videre til en side hos Quickpay, hvor du kan benytte Dankort, Visa/Dankort, Visa og MasterCard.
  • Selvom beløbet er 0 kr., skal du gennemføre betalingen. Du tilmelder dermed dit kort, og så vil alle dine fremtidige betalinger til os foregå uden at du skal gøre noget. Når du modtager næste faktura, vil beløbet kort efter blive trukket på dit kort.
  • Hvis du på et tidspunkt får nyt kort, skal du opdatere dine kortoplysninger samme sted.

Generelt:

  • Parkeringsbøder skal du selv betale. Vi videresender bøderne i det omfang vi får dem inden betalingsfristens udløb. H
  • Hvis de betales efter fristen, kommer der et gebyr på 200 kr. oveni.
  • Hvis du finder en bøde ved afhentningen af en bil, gør du synderen en tjeneste ved at sende eller aflevere bøden til kontoret, så vi kan videresende den hurtigst muligt.

Aflysningsgebyr

  • Reglerne for afbestilling skal forstås på den måde at det er gratis at afbestille inden for den første time, efter du har foretaget reservationen.
  • Det er ligeledes gratis, hvis du afbestiller tidligere end tre døgn før start.
  • Hvis du afbestiller senere, er der et gebyr for at aflyse. Gebyret er på 30% af timeprisen.

Selvhjælp

  • Når du har bilen/skal bruge bilen er det din bil. Det skal forstås som om, det var din egen bil og skal handle derefter.
  • Dvs. vi forventer at du selv skifter hjul ved punktering eller ringer efter vejhjælpen, at du påfylder sprinklervæske, olie og tjekker luft i dækkene, hvis det er påkrævet.
  • Vi tjekker dog løbende sprinklervæske, oliestand og dæktryk.
  • Du betaler med Circle-K, Shell eller OK kortene.
  • Hvis du skifter hjul eller olie, vil vi gerne have besked efterfølgende på sms til 28103706 eller mail: koegedelebil@gmail.com

Når selvhjælp ikke er nok

  • Ved problemer beder vi dig ringe til vagttelefonen på tlf. 77 34 94 94.

Konsekvenser

  • Driftsforstyrrelser kan påvirke næste bruger, fordi ikke alle sager kan løses akut. Derfor beder vi dig ringe til vagttelefonen på tlf. 77 34 94 94.
  • Vi kontakter i disse tilfælde næste bruger og prøver sammen at finde den bedste løsning.